بهترین غذاهای خانگی

آموزش طرز تهیه غذاهای خوشمزه

بهترین غذاهای خانگی

آموزش طرز تهیه غذاهای خوشمزه

۸ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پوره سیب زمینی یکی از غذاهای فوری و محبوب در جهان است که در بیشتر مواقع در کنار غذاهای دیگر سرو می شود. این غذای خوشمزه را می توانید در کنار غذاهای اصلی مثل استیک گوشت یا استیک مرغ یا برای تزیین انواع غذاها استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر پوره سیب زمینی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پوره سیب زمینی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با ما همراه باشید با آموزش طرز تهیه پوره سیب زمینی ساده و رستورانی با شیر و کره.

مواد لازم پوره سیب زمینی ساده

  • کره ۱۰۰ گرم
  • شیر نصف لیوان
  • سیب زمینی ۴ عدد
  • جعفری ۱ قاشق سوپخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

پوره سیب زمینی , کالری پوره سیب زمینی , طرز تهیه پوره سیب زمینی , ,vi sdf cldkd

طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی با شیر و کره

ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم و در دماس آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط نرم شود. در مرحله بعدی سیب زمینی ها را ابتدا می شوییم ، سپس در قابلمه ای قرار می دهیم و تا روی آن ها آب می گیریم

و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آبپز شوند.البته می توانید بخار پزنیست کنید. سپس اجازه می دهیم تا سیب زمینی ها خنک شوند و بعد پوست می گیریم و با گوشت کوب له می کنیم و کره ذوب شده را به آن می افزاییم

و شیر و نمک،فلفل را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و جعفری را می افزاییم و مواد را زیر و رو می کنیم تا منسجم شوند. ئپوره آماده شده را در بشقابی می کشیم و (بهتر است گرم استفاده شود)با نان سرو کنید.نوش جان

 

منبع : پارسی دی

  • لیلا جون
  • ۰
  • ۰

خورشت کاری تهیه شده از مواد مختلفی است که با روش های مختلفی هم طبخ می شود، ولی گزینه مشترک بین آنها وجود ادویه کاری است که ترکیبی از چندین ادویه است که بسیار مفید است و دارای خواص ضد سرطانی و ضد التهابی دارد. در بخش آشپزی امروز قصد داریم تا طرز تهیه خورشت کاری مرغ و قارچ را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای خورشت کاری با مرغ و قارچ

سینه مرغ خرد شده  20 تکه
قارچ 500 گرم
سیب زمینی 1 عدد
پیاز 1 عدد
فلفل قرمز 1 عدد
ادویه کاری     1 قاشق مربا خوری   
سیر 1 حبه
روغن به میزان لازم
نمک و زرد چوبه به میزان لازم
زعفران دم شده         به میزان لازم

طرز تهیه خورشت کاری | سلام دنیا

 

دستور پخت خورشت کاری با مرغ و قارچ و سیب زمینی خوشمزه و مجلسی

 

1. طرز تهیه خورشت کاری با مرغ و قارچ

مرحله اول: ابتدا پیاز و سیر را پوست کنده و به صورت نگینی برش دهید. حالا قابلمه مناسبی را روی حرارت بگذارید و داخل آن روغن بریزید، بعد پیاز و سیر را داخل قابلمه ریخته و کاملا تفت دهید تا کمی طلایی شوند.

 

2. مرحله دوم: افزودن مرغ

تکه های مرغ آماده شده را به پیاز داغ افزوده و خوب تفت دهید. سپس نمک و زردچوبه را به آن بیفزایید. حالا 2 لیوان آب به مرغ افزوده و اجازه دهید تا مرغ کاملا مغز پخت شود.

3. مرحله سوم: افزودن قارچ

قارچ ها را شسته و به شکل ورقه ای خرد می کنیم. حالا داخل تابه ای کمی روغن ریخته روی حرارت می گذاریم تا کاملا داغ شود سپس قارچ ها را به آن افزوده و تفت می دهیم تا آب اضافی آنها خارج شود حالا قارچ را به مرغ نیم پز شده می افزاییم.

 

4. مرحله چهارم: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی را پوست کنده و خلالی برش می دهیم و داخل روغن سرخ می کنیم و آماده می گذاریم.

 

5. مرحله پنجم: افزودن ادویه ها

تقریبا مرغ پخته و کم آب شده است. حالا داخل تابه ای که قارچ را تفت دادیم. نمک، زرد چوبه و کاری را کمی تفت داده و به خورشت می افزاییم و اجازه می دهیم تا خورشت جا بیوفتد.

 

6. مرحله آخر: سرو خورشت کاری

حالا خورشت آماده و به روغن افتاده را داخل ظرف زیبایی ریخته و با سیب زمینی تزئین کرده و نوش جان کنید.

نکات مهم و فوت و فن تهیه خورشت کاری مرغ و قارچ و خامه

  • می توانید برای قوام این خورشت از 1 قاشق غذا خوری آرد و یا 2 قاشق غذا خوری خامه هم استفاده کنید.
  • اگر قارچ های ریزی در اختیار دارید به شکل درسته داخل خورشت بریزید.

منبع: سلام دنیا

  • لیلا جون
  • ۰
  • ۰

دمی لخلاخ یا دمپختک ماهی بوشهری که به زبان محلی به آن ماهی می‌یَدُم نیز می گویند لخلاخ از کلمه عربی به معنی بوی خوش آمده است. یک غذای سنتی و مانند دیگر غذاهای جنوبی پر ادویه و تند و تیز است. دمی لخلاخ جنوبی فوق العاده خوشمزه است و تهیه آن در منزل بسیار آسان است. جنوب کشور ماهی و میگو و خرما جزء مهم ترین محصولات این منطقه می باشد که با آن ها انواع و اقسام غذاهای محلی را طبخ می کنند. قرار گرفتن بوشهر در کنار خلیج فارس مناطق جنوب را جز قطب ماهی و میگو در کشور کرده است که الحق می توان گفت بهترین ماهی و خوش طعم ترین ماهی برای جنوب کشور است. شما برای تهیه دمی لخلاخ از ماهی هامور سنگسر و یا سرخو نیز استفاده کنید. با ما همراه باشید با آموزش طرز تهیه دمی لخلاخ بوشهری خوشمزه و محلی با فیله ماهی.

مواد لازم برای تهیه دمی لخلاخ بوشهری

  • برنج ۴ پیمانه
  • فیله ماهی سرخو ۳ عدد
  • پیاز ۴ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • شوید تازه ۱.۵ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، پودر لیمو عمانی به مقدار لازم

طرز تهیه دمی لخلاخ

طرز تهیه دمی لخلاخ یا دمپختک ماهی

مرحله اول : مرینت کردن ماهی

ابتدا فیله ماهی را با نمک و پودر لیموعمانی و فلفل سیاه و کمی سیر خوب ماساژ دهید و برای نیم ساعت بگذارید داخل یخچال تا مزه دار شود.

 

مرحله دوم : سرخ کردن ماهی

ماهی مزه دار شده را از یخچال خارج کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید.

 

مرحله سوم : تفت دادن پیاز

پیاز ها را شسته و خلالی خرد کنید و داخل روغن با کمی زردچوبه خوب تفت دهید تا طلایی و سبک شود مقداری از پیاز داغ را برای تزئین کنار بگذارید. سپس سیر ها را پوست بگیرید و رنده ریز یا له کنید و با پیاز داغ تفت دهید تا عطر سیر خارج شود در انتها مقداری فلفل قرمز اضافه کنید.

 

مرحله چهارم : جوشاندن برنج

داخل قابلمه پیاز داغ و سیر دو لیوان آب ریخته و اجازه دهید تا به جوش بیاد وقتی آب جوش آمد برنج را داخل آب در حال جوش بریزید سپس کمی که برنج نرم شد شوید تازه را که پاک کردید و خرد کردید به همراه نمک و فلفل سیاه و روغن مایع به برنج اضافه کنید.

 

مرحله پنجم : تهیه دمی لخلاخ

وقتی آب برنج در حال تمام شدن بودن ماهی سرخ شده را داخل برنج ریخته و هم بزنید سپس دم کنی رو در قابلمه قرار دهید و دمی لخلاخ را به مدت ۴۵ دقیقه دم بگذارید تا حاضر شود سپس در ظرف سرو کشیده و همراه با پیاز داغ و گرد لیموعمانی تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دمی لخلاخ محلی

  1. برای دمی لخلاخ از هر ماهی که دوست دارید می توانید استفاده کنید.
  2. مدت زمان مرینت کردن ماهی نباید بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد.
  3. می توانید ماهی را به جای سرخ کردن با مقداری آب نیم پز کنید.
  4. بجای شوید می توانید از گشنیز و شنبلیله نیز استفاده کنید.
  5. می توانید در ۲۰ دقیقه انتهای پخت ماهی سرخ شده را روی برنج گذاشته تا با بخار آن نرم شود.

منبع : پارسی دی 

  • لیلا جون
  • ۰
  • ۰

آب کرفس و لیمو یکی از بهترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا می باشد که بسیار مقوی بوده. کرفس گیاهی است که با آن هم می توانید غذاهای مختلف و نوشیدنی های گوناگون تهیه کنیم. آب کرفس و لیمو یکی از نوشیدنی ها بسیار خوب برای کاهش وزن است اگر در کنار ورزش کردن مصرف شود بسیار مفید است و خوردن آن به تنهایی بدون ورزش تاثیری در لاغری ندارد. سدیم پتاسیم موجود در آب کرفس و لیمو موجب تعادل مایعات در بدن می شود و سموم بدن را دفع می کند اما این نوشیدنی مقوی علاوه بر لاغری به دلیل داشتن ویتامین C نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است که در موقع سرماخوردگی می توانید یکی از بهترین نوشیدنی ها باشد تا شما زودتر درمان شوید اگر شما سنگ کیسه صفرا دارید خوردن آب کرفس و لیمو در روز به دفع سنگ نیز بسیار کمک می کند و همچنین برای رفع جوش های بدن نیز بسیار مفید است. اگر دوست دارید تاثیرات آب کرفس و لیمو را به صورت چمشگیر ببینید آن را هر روز صبح ناشتا میل کنید. با ما همراه باشید با آموزش طرز تهیه آب کرفس و لیمو ترش چربی سوز خوشمزه و آسان.

مواد لازم برای تهیه آب کرفس و لیمو

  • ساقه کرفس ۱ دسته
  • لیمو ترش ۱ عدد
  • آب ۱/۲ فنجان
  • یخ به مقدار لازم

طرز تهیه آب کرفس و لیمو

طرز تهیه آب کرفس و لیمو ترش چربی سوز

مرحله اول : آماده سازی کرفس

ابتدا ساقه های کرفس را خرد کنید سپس برگ های کرفس را نیز پاک کنید و همراه با ساقه های کرفس خوب بشورید اجازه دهید ساقه های کرفس نیم ساعت داخل آب سرد بماند تا تمام کثیفی آن خارج شود سپس بگذارید داخل آبکش تا خشک شود.

 

مرحله دوم : آماده سازی لیمو

لیمو ترش را از وسط به دو نیم کرده و هسته آن را جدا کنید تا باعث تلخی لیمو نشود.

 

مرحله سوم : میکس مردن مواد

ساقه های کرفس را به همراه با چند برگ کرفس و لیمو ترش به همراه آب داخل میکسر یا مخلوط کن ریخته تا خوب پوره شوند وقتی به این مرحله رسید یخ را اضافه کنید و چند تا پالس دیگر بزنید تا یخ ها نیز پوره شوند تا نوشیدنی خنکی داشته باشید آب کرفس لیمو ما حاضر است آن ها را در لیوان ریخته و با برگ کرفس و برش لیمو تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه آب کرفس و لیمو

  1. اگر طعم کرفس را زیاد دوست ندارید می توانید با ۱ عدد سیب این نوشیدنی را تهیه کنید.
  2. افزودن چند برگ نعنا طعم فوق العاده ای به آب کرفس و لیمو می دهد.
  3. اگر دوست ندارید آب کرفس و لیمو را تگرگی درست کنید یخ را حذف کنید.
  4. می توانید ساقه های کرفس با آبمیوه گیری بزنید.
  5. اگر بعد از مخلوط شدن هنوز آب کرفس زلال نبود می توانید از صافی رد کنید.

منبع : پارسی دی 

  • لیلا جون
  • ۰
  • ۰

حلوای اوماج ، یا اوماج حالواسی، حلوای سنتی آذربایجان شرقی می باشد که به عنوان دسر، برای مراسم های مذهبی و یا مراسم ختم تهیه می شود. موادی مشابه به حلوا های دیگر دارد. ولی کمی طرز تهیه آن سخت می باشد که با رعایت نکات گفته شده می توانید حلوای اوماج را تهیه کنید. در بخش آشپزی امروز قصد داریم تا طرز تهیه حلوای اوماج را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای حلوا اوماج بدون شیره

آرد گندم 1 لیوان
شکر 1 لیوان
آب 1 لیوان
روغن مایع 1/2 لیوان
گلاب 1/3 لیوان
شیر 1 فنجان
زعفران دم شده 1 قاشق غذا خوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای اوماج آذری | سللم دنیا

دستور پخت حلوا اوماج سنتی تبریز خوشمزه و مجلسی با آرد گندم مرحله به مرحله

 

1. طرز تهیه حلوای اوماج سنتی تبریز

مرحله اول تهیه شهد حلوا: ابتدا شکر و آب را خوب با هم مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا زمانی که تمام ذرات شکر داخل آب حل شود، یکی دو جوش که زد از روی حرارت بردارید. زعفران و گلاب را به آن بیفزایید.

2. مرحله دوم: آماده سازی آرد اوماج

حالا آرد گندم را الک کرده و به همراه زردچوبه داخل یک سینی بریزید، سپس حالا شیر را روی آرد اسپری کنید و خوب آرد را مخلوط کنید تا گلوله شود مانند خرده نان.

 

3. مرحله سوم: آسیاب کردن آرد

حالا زمان دهید تا خمیر بدست آمده خوب خشک شود، سپس داخل مخلوط کن ریخته و آسیاب کنید تا دوباره به شکل پودری درآید، آرد بدست آمده اوماج می باشد.

 

4. مرحله چهارم: تفت دادن آرد

حالا روغن را داخل قابلمه مناسبی بریزید و اوماج را به آن بیفزایید و خوب تفت دهید تا آرد رنگ شکلاتی پیدا کند.

 

5. مرحله پنجم: افزودن شربت

حالا شربتی را که آماده کرده بودیم را به آرد تفت خورده می افزاییم تا کاملا بجوشد و در نهایت حلوا در گوشه ای از قابلمه جمع شود.

 

6. مرحله ششم: دم گذاشتن حلوا اوماج

حرارت را به حدی کم کنید که حلوا به هیچ عنوان ته نگیرد و به مدت 2 ساعت حلوا را دم بگذارید. در این مدت هر ده دقیقه حلوا را مخلوط کنید تا ته نگیرد.

 

7. مرحله آخر: سرو حلوا اوماج

حالا حلوای سنتی و پر زحمت اوماج آماده است. داخل ظرف زیبایی ریخته و با خلال پسته بنا به سلیقه تزئین کنید.

نکات مهم و فوت و فن تهیه حلوای اوماج (اوماج حالواسی) تبریز

  • اگر وسیله ای برای پودر کردن آرد ندارید، آرد را از الک رد کنید.
  • زمان اسپری کردن شیر باید مدام آرد مخلوط شود که فقط یک قسمت از آرد خمیر نشود.
  • رنگ حلوا شما به زمان تفت دادن اوماج بستگی دارد آن را بنا به سلیقه خودتان آماده کنید.

منبع: سایت سلام دنیا

  • لیلا جون
  • ۰
  • ۰

خورشت قارچ یکی از خورشت های مغذی و پر طرفدار می باشد که آن را با گوشت، مرغ و با چاشنی های مختلف تهیه می کنند. قارچ یک منبع غذایی بسیار عالی است که و این خورشت طعم بی نظیری دارد. در بخش آشپزی امروز قصد داریم تا طرز تهیه خورشت قارچ با گوشت را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای خورشت قارچ

  • گوشت چرخ شده 100 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • قارچ 6 عدد
  • زعفران دم شده 2 قاشق غذا خوری
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
  • نمک فلفل و زرد چوبه به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

 

طرز تهیه خورش قارچ | سلام دنیا

دستور پخت خورش قارچ و گوشت رعفرانی ربی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

1. طرز تهیه خورش قارچ و گوشت خوشمزه

مرحله اول آماده سازی قارچ: قارچ ها ر ا می شوییم و روی حوله ای تمیز قرار می دهیم تا خشک شود اگر سایز قارچ ها درشت بود به صورت ورقه ای قارچ ها را برش دهید.

 

2. مرحله دوم: تهیه خورشت قارچ

ابتدا پیاز ها را به صورت خلالی برش می دهیم، حالا قابلمه مناسبی را روی حرارت گذاشته و کمی داخل آن روغن بریزید و پیاز ها را داخل روغن خوب تفت دهید تا طلایی شوند.

 

3. مرحله سوم: افزودن گوشت

گوشت چرخ شده را به همراه نمک، فلفل و زردچوبه به پیاز داغ می افزاییم و خوب تفت می دهیم. حالا نمک، فلفل و زردچوبه را به گوشت می افزاییم و کمی دیگر تفت می دهیم.

 

4. مرحله چهارم: افزودن رب گوجه

رب گوجه فرنگی را به گوشت افزوده خوب تفت می دهیم، رنگ آن که آزاد شد 1 لیوان آب جوش داخل قابلمه می ریزیم تا گوشت خوب پخته و جا افتاده شود.

 

5. مرحله پنجم: تفت دادن قارچ

حالا تابه ای را روی حرارت می گذاریم و اجازه می دهیم تا خوب گرم شود، کمی روغن داخل آن ریخته و قارچ ها را با حرارت بالا داخل روغن خوب سرخ می کنیم تا آب نیندازد و تیره نشود.

 

6. مرحله آخر: سرو خورشت قارچ

حالا قارچ را به خورشت می افزاییم و اجازه می دهیم تا کاملا جا افتاده و به روغن بیفتد و در نهایت نمک و زعفران خورش را اندازه کنید و در ظرف زیبایی سرو و نوش جان کنید.

 

منبع: سلام دنیا

  • لیلا جون
  • ۰
  • ۰

در این پست برای شما بهترین و زیباترین جملات و متن عاشقانه کارت عروسی؛ متن عاشقانه کارت عروسی جدید؛ متن عاشقانه کارت عروسی به انگلیسی؛ متن عاشقانه کارت دعوت عروسی ؛ متن شعر عاشقانه کارت عروسی ؛ متن عاشقانه کارت عروسی باکلاس؛ متن عاشقانه کارت عروسی جالب؛ متن عاشقانه کوتاه کارت عروسی را جمع آوری کرده ایم، تا از آنها در کارت دعوت خود استفاده کنید و برای اقوام، شخص مورد علاقه و حتی دوستان خود ارسال نمایید. با ما همراه باشید با متن و جملات عاشقانه برای کارت عروسی جدید و جالب، خاص و لاکچری.

 

 متن عاشقانه کارت عروسی

جملات و متن عاشقانه کارت عروسی

جوانه های شادی شکوفان می شود بر شماست که با گل وجود خویش این بزم را بیارائید.

 

خانه ای ساخته ایم سایبانش همه عشق
زیر پا فرش غرور و حصارش همه تکرار صفا
ما در این جمع لطیف
لطف دیدار تو را می طلبیم

 

قلب من و تو را ....پیوند جاودانه مهری ست در نهان
پیوند جاودانه ما ناگسسته باد
تا آخرین دم از نفس واپسین ما
این عهد بسته باد..

 

در قصر بلور دلهایمان پیوند همیشه سبز
خود را جشن میگیریم و کلبه عشقی می سازیم
میان باغ فرداها
زینت قصرمان دو چندان می شود با حضور شما

 

آمده ایم تا باز کنیم، دفتر عشقمان را
آمده ایم آغاز کنیم، ره جاودانمان را
در این گیتی
کنار هم
عاشقانه با هم می سراییم
شعر وصالمان را

 

الهه عشق به انسانها آموخت که عاشقانه زندگی کنند
و با پیوند همیشه پایداری که سوگندش را در قلبهایشان جاودانه کرده اند
به هم در آمیزند و یکی شوند،
چه شادمانه است تکرار فریاد گونه ی این سوگند!

متن عاشقانه کارت عروسی جدید

خانه کوچک ما رویائیست
که در آن خاطرها رنگارنگ
یاد ان روز که با هم باشیم
شاد از آن لحظه با هم بودن
پای کوبان وگل افشان در راه
چشم داریم که شما هم باما

 

یک نفر آمده دنیای مرا سبز کند
خواب و بیداری و رویای مرا سبز کند
تا به یمن نفس سبز و اهورایی عشق
از سرا تا به ثریای مرا سبز کند
با حضورتان شادیمان را دوچندان کنید

 

بار سفر بسته‌ایم به قصد دریای همدلی
در پگاه آغازین این سفر همراهمان باشید

 

سخن از گیسوی خوشبخت من است
سخن از دستان عاشق ماست
که پلی از پیغام عطر و نور و نسیم
بر فراز شبها ساخته اند

 

می خواهمت که خواستنی تر از هر کسی …

 متن عاشقانه کارت عروسی جدید

متن عاشقانه کارت عروسی به انگلیسی

The harmony of love meets with the melody of life to create our beautiful love song
هارمونی عشق با ملودی زندگی تلاقی پیدا کرده و آواز عشق زیبای ما را خلق کرده است.

 

Invite you to join them at their wedding
Date, location, time
Doors open at 6:30 p.m
wedding ceremony begins at 7 p.m
barbecue/reception continues at 7:15 p.m
ما با هم اسم های خود را روی شن و ماسه ها نوشتیم
و امواج دریا آن ها را شست
آن ها را روی قلب های مان نوشتیم
تا برای همیشه آن جا بماند
جولیا کلین
و
کلاوس واندربرگ
از شما دعوت می کنند که آن ها را در مراسم عروسی شان همراهی کنید
زمان …
مکان …

 

“Love never gives up, never loses faith, is always hopeful and endures through every circumstance.”
"عشق هرگز تسلیم نمی شود ، هرگز ایمان خود را از دست نمی دهد ، همیشه امیدوار است و در هر شرایطی پایدار است."

 

.It happens accidentally, in a heartbeat, in a single flashing, throbbing moment
این اتفاق خیلی تصادفی و در یک تپش قلب و در یک چشم بر هم زدن روی می دهد.

 

Love is something you can’t describe
like the look of a rose
the smell of the rain
or the feeling of forever
عشق چیزی است که نمی‌توانی توصیف کنی
مانند ظاهر یک گل رز
بوی باران
یا احساس جاودانگی

 

True love is eternal and infinite
Madison and Omar
warmly invite you to a part of their wedding day
Come share in our joy
Saturday April ۱۶, ۲۰۱۹
at ۳ o’clock in the afternoon
Rudolph Farms
Marysville, Washington
عشق واقعی ابدی و بی پایان است
مدیسون و عمر
صمیمانه شما را به بخشی از روز عروسی شان دعوت می‌کنند
ما را در این شادی همراهی کنید
زمان …
مکان …

متن عاشقانه کارت دعوت عروسی

عشق، بهانه آغاز بود
آغاز قشنگ ترین صبح دمان زندگی
عشق، بهانه سبز با هم زیستن بود
و اینک وصال، بارش خوشبختی است
بر آشیان عاشق ترین دست ها
رونق بهاری ترین ثانیه های زندگی ما باشید

 

بیاری ایزد یکتا
آغاز زندگی مشترک خود را جشن می گیریم
خاطره این پیوند با تشریف فرمائی شما دلپذیرتر خواهد شد

 

به نام یزدان پاک
با دو قلب لبریز از عشق و محبت در عطر بوی گلها
در پرشکوه ترین شب زندگی خود بزمی ترتیب داده اند
مقدم گلبارتان را به دیده منّت ارج می نهیم

 

بنام شادی آفرین
مراسم عقد ازدواجشان را جشن می گیرند
دیده به راه مقدمتان هستیم به امید آنکه
گل روی شما زینت افزای مجلس ما باشد

 متن عاشقانه کارت عروسی به انگلیسی

متن شعر عاشقانه کارت عروسی

در میان این همه هیاهو
تو
آن آرامشى باش
که یکباره نازل می شود…!

 

من گره خواهم زد
چشمان رابا خورشید
دل‌ها رابا عشق
سایه‌ها رابا آب
شاخه‌ها رابا باد

 

زندگی جیره‌ی مختصری‌ست
مثل یک فنجان چای
و کنارش عشق است
مثل یک حبّه‌ی قند
زندگی رابا عشق
نوش جان باید کرد

 

نام تو همیشه مرا مست می کند
بهتر از شراب، بهتر از تمام شعر‌های‌ ناب

 

ای از عشق پاک من همیشه مست
من تو را اسان نیاوردم به دست
بارها این کودک احساس من
زیر باران های‌ اشک من نشست
من تو را اسان نیاوردم به دست

متن عاشقانه کارت عروسی باکلاس

متن عاشقانه کارت عروسی باکلاس

پنهان ز دیده ها و همه دیدها از اوست...
رسیدن؛
اولین پله از مناره ایست که بر اوج آن اذان عاشقانه می گویند.

 

به سنت عشق گرد هم میآییم
آنجا که دوست داشتن تنها کلام زندگی ست

 

خانه ای میسازیم در بلندای بهار
بر درخت احساس روی گلبرگ گل نسترنی که از آن عشق خدا می‌روید
از احساس گل سرخ مدد میگیریم.
و دل کوچکمان خشنود ز دیدار شما می‌گردد.

 

دست در دست هم نهاده‌ایم و سفره دوستی را در
دشت آرزوها گسترانده‌ایم تا هر خاطره‌ای را به
زیبایی در دلها بیاوریم
که زندگی تنها یادگاری از محبت است
شوق فشردن دستان شما برایمان انتظاری است شیرین

متن عاشقانه کارت عروسی جالب

زمان و مکانی برای عشق حقیقی وجود ندارد
عشق ناگهان اتفاق می افتد … در یک تپش قلب
در یک چشم به هم زدن …. ما را در این اتفاق خوشایند ناگهانی همراهی کنید

 

آغاز می‌کنیم زیستن را
پیوستن
و یکی شدن را
لطف حضور شما در جشن این آغازمایه شادی ما خواهد بود

 

در آسمان زندگی خویش جستجو گر ستاره ای بودیم
بالاتر از تمامی ستارگان بدرخشندگی خورشید وبپاکی دریا
ویافتیم آنچه را که میخواستیم
پس تو ای خوب در بزم آسمانی این دوستاره بدرخش

 

پروردگار عالم وقتی تو را می‌آفرید
هرچه عطر نارنج داشت
ریخت توی تن تو
و بخشید به موهایت
و تو
تنهای بی همتای من شدی

متن عاشقانه کارت دعوت عروسی

متن عاشقانه کوتاه کارت عروسی

با تو می توان بهار شد
می توان هزار شعر عاشقانه را
سرود و ماندگار شد

 

هر روز، روزی تازه و نو است
وقتی می‌دانم که آن را با تو خواهم گذراند …

 

از دورترین فاصله ها به هم رسیدیم وتا اوج بودن باهمیم

 

امشب دست در دست هم تا اوج خوشبختی می رویم تماشایمان کنید.

 

منبع : پارسی دی 

  • لیلا جون
  • ۰
  • ۰

کلوچه خرمایی یکی از شیرینی های اصیل ایرانی است که در شهر های مختلف با روش های خاص تهیه می شود. این شیرینی بسیار مقوی است و گزینه بسیار مناسبی برای یک میان وعده و یا تغذیه کودکان است. در بخش آشپزی امروز قصد داریم تا طرز تهیه کلوچه خرمایی را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای کلوچه خرمایی

آرد 2.5 لیوان
شکر 1/2 لیوان
شیر 1/2 لیوان
تخم مرغ 1 عدد
کره 4 قاشق غذا خوری
پودر مخمر 2 قاشق غذا خوری
خرما به میزان لازم
عسل به میزان لازم
گردوی خرد شده به میزان لازم
زعفران دم شده به میزان لازم

طرز تهیه کلوچه خرما و گردو | سلام دنیا

دستور پخت کلوچه خرما و گردو با رومال زعفرانی خوشمزه و مجلسی در خانه

 

1. طرز تهیه کلوچه خرمایی گردویی

مرحله اول آماده سازی خرما: ابتدا پوست و هسته خرما ها را جدا کنید و آن ها را با هر وسیله ای که در دسترس دارید، پوره کنید و با گردو مخلوط کنید.

 

2. مرحله دوم: آماده سازی خمیر

آرد، شکر، پودر مخمر را داخل کاسه ای بریزید و با دست ورز دهید تا خمیر یکدستی بدست آید. حالا کره ذوب شده را بیفزایید و باز خوب مخلوط کنید تا خمیر لطیفی بدست آید. (اگر خشک بود کمی شیر بیفزایید)

 

3. مرحله سوم: استراحت دادن خمیر

کاسه ای را خوب چرب کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید، روی آن را بپوشانید و به مدت 1 ساعت در جایی گرم استراحت دهید.

 

4. مرحله چهارم: استراحت دوم

حالا خمیر را روی میز کار قرار دهید و به 14 قسمت مساوی تقسیم کنید و روی آنها را بپوشانید و 15 دقیقه دیگر استراحت دهید.

 

5. مرحله پنجم: تهیه کلوچه خرمایی

حالا تکه ای از خمیر را بر می داریم کمی سطح آن را صاف می کنیم و گلوله ای از خرمای آماده شده میان خمیر می گذاریم و خمیر را جمع می کنیم کمی به آن شکل می دهیم و داخل سینی فر که داخل آن کاغذ روغنی گذاشته ایم می چینیم.

 

6. مرحله ششم: زدن رومال روی کلوچه

عسل و زعفران را با هم مخلوط کرده و با یک فرچه روی کلوچه ها می زنیم.

 

7. مرحله آخر: پخت کلوچه خرمایی

کلوچه ها را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه می گذاریم و به مدت 15 دقیقه می پزیم بعد از گذشت این مدت از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا کاملا خنک شود و بعد داخل ظرف سرو چیده و نوش جان.

نکات مهم و فوت و فن تهیه کلوچه خرما و گردو براق

  • روی کلوچه ها از کنجد هم می توانید استفاده کنید.
  • برای براق شدن شیرینی ها می توانید بعد از پخت با قلمو کمی کره ذوب شده روی شیرینی ها بکشید و بعد سرو کنید.
  • بعد از اینکه از فر خارج کردید اجازه دهید تا کاملا کلوچه ها سرد شده و بعد آنها را سرو کنید.
  • به دلیل دمای متفاوت فر شیرینی را تست کنید اگر پخته بود از داخل فر خارج کنید.

منبع:  وب سایت سلام دنیا

  • لیلا جون